نصب | +۱ هزار |
از ۴۷ رأی | ۴.۲ |
دستهبندی | معمایی |
حجم | ۸ مگابایت |
آخرین بروزرسانی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ |
نصب | +۱ هزار |
از ۴۷ رأی | ۴.۲ |
دستهبندی | معمایی |
حجم | ۸ مگابایت |
آخرین بروزرسانی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ |
کیوتمایند بازی فکربکر است که بر اساس کیوت پنج توسعه داده شده است. دراین بازی هم میتوانید کد پنهان را پیدا کنید و هم میتوانید اجازه دهید که نرمافزار کد شما را پیدا کند. این برنامه بر اساس پروانهٔ عمومی گنو ۳ یا بیشتر (به انتخاب کاربر) و به عنوان نرمافزاری آزاد ساخته شده و گسترش مییابد.
روش بازی به این صورت است که دستگاه رمزی را انتخاب میکند و شما رمز را حدس میزنید. بازی به شما، بر اساس حدس شما امتیازی سیاه و سفید میدهد. به ازای هر رنگ درست که در جای درست قرار داشته باشد یک گوی سیاه نمایش داده میشود و به ازای هر رنگ درست که در جای نادرست باشد یک گوی سفید نمایش داده میشود. شما با استفاده از این راهنمایی حدسهای بعدی را پیشنهاد میدهید. اگر بتوانید در حداکثر ۱۰ حدس، رمز پنهان را پیدا کنید برنده میشوید.
در این بازی میتوانید رنگهای یکسان داشته باشید و یا اینکه رنگهای یکسان مجاز نباشد. تعداد رنگها، کمینه ۲ و بیشینه ۱۰ است و تعداد گویها، کمینه ۲ و بیشینه ۵ است. بازی به طور کلاسیک ۲ صورت بازی میشود
۱. رنگ: ۶ گوی: ۴ رنگ یکسان: آری (که با نام فكر بكر (Mastermind) شناخته میشود)
۲. رنگ: ۱۰ گوی: ۴ رنگ یکسان: نه (که با نام گاوهای نر و ماده (Bulls and Cows) شناخته میشود)
بازی به ۴ زبان فارسی، انگلیسی، چک، و دانمارکی قابل تنظیم است (از منوی ابزارها--> گزینهها). همچنین برای افراد رنگین دل (کور رنگ) نمایشگر، قابل پویایی است (از منوی ابزارها--> نمایشگر).
این بازی بر روی ویندوز، لینوکس و مک نیز قابل نصب است که میتوانید برای راهنمایی به صفحهٔ این بازی مراجعه کنید.
گویها را میتوانید به خانههای مربوطه بکشید و یا گوی را لمس کنید تا گوی در اولین خانهٔ خالی از سمت چپ قرار بگیرد.
در گسترش این بازی از سیپلاسپلاس و فریمورک کیوت ۵ استفاده شده است و نه از جاوا. بنابراین حجم بازی کمی بزرگ به نظر میرسد که به خاطر نیاز به کتابخانههای کیوت است (که در خود بسته قرار دارند). در آینده که پروژهٔ Ministro به پایداری رسید، ویرایشهای بعدی بازی کمتر از یک مگابایت خواهد شد.
در این بازی همچنین میتوانید هوش سیستم را بسنجید. ۳ الگوریتم هوشمند در این بازی گنجانده شده است که از جملهٔ آن الگوریتم بدترین حالت دونالد کنوث (مینیماکس) است که بازی کلاسیک فکر بکر را در بیشینه ۵ حدس میبرد. در آینده الگوریتمهای هوش مصنوعی ژنتیک و شبکههای عصبی نیز افزوده خواهد شد.